Nemuritoare printre Nemuritori (chiar daca unii se mai cred muritori de rand)

Nemuritoare printre Nemuritori (chiar daca unii se mai cred muritori de rand)
Nemuritoare printre Nemuritori... Desavarsita printre Desavarsiti... Geniala printre Genii... Tacere din Liniste... Aduna duh de pace in sufetul tau si mii de insi se vor mantui in jurul tau ( Sf. Serafim de Sarov )

joi, 1 decembrie 2011

Misterul retelelor de buncare subterane

"Underground Bases" Baze Subterane

http://www.youtube.com/watch?v=_acr9OEsC2c&feature=player_embedded   



Exista zvonuri ca in toata lumea se construiesc cu frenezie buncare subterane. In SUA, se spune, se construiesc 2 baze subterane pe an iar pina in prezent exista deja in jur de 140. In toata lumea ar fi in jur de 1500. In America ele sint denumite DUMB (Deep Underground Military Bases) iar primele dintre ele au fost construite in anii `40 ai secolului trecut.
Unii oameni care pretind ca au intrat in astfel de baze spun ca suprafetele acestora au dimensiuni impresionante care ating marimea unui oras de dimensiuni medii. Multe dintre DUMB-uri sint legate intre ele prin tuneluri prin care circula trenuri pe perna magnetica, ce pot atinge viteze de 2000 km/h.
In SUA, s-a constatat ca DUMB-urile sint construite, in special, in zona unor obiective strategice, cum ar fi baze militare, sedii DHS (un departament federal care se ocupa cu protejarea tarii impotriva atacurilor teroriste si a dezastrelor naturale) sau celebra zona Area 51.
Cum e posibil sa fie construite asa de multe locatii subterane si atit de multe tuneluri care insumeaza mii de kilometri lungime? Ei bine, americanii se pare ca ar dispune de o masina de produs tuneluri care functioneaza cu energie nucleara si foloseste laserul pentru a "sapa" pe sub pamint. Am pus in ghilimele cuvintul "sapa" deoarece nu e vorba propriu-zis de o sfredelire a pamintului ci de … o topire a lui.
Cu ajutorul reactorului nuclear, masina dezvolta o temperatura de 1000 de grade Celsius cu care topeste pamintul si rocile pe care le intilneste in cale. In acest fel se creaza si peretii tunelului care, in faza finala, au un aspect sticlos si sint foarte duri. Un alt avantaj al acestui mijloc de produs tuneluri este ca nu lasa in urma deseuri sau moloz, care sa trebuiasca sa fie scoase in exterior cu benzi rulante, trenulete sau camioane.
Nuclear Subterrene, cum se cheama masina, poate produce tuneluri de peste 12 metri diametru intr-un ritm de pina la 10 kilometri pe zi. Da, ati inteles bine, 10 (zece) kilometri de tunel pe zi.
O astfel de masina costa 13 milioane de dolari. Nu se stie de cite astfel de masinarii dispune SUA. La construirea unui singur DUMB lucreaza intre 10.000 si 18.000 de americani. Costul realizarii unui oras subteran se ridica in jur la 20 miliarde de dolari. Banii investiti in asemenea structuri se spune ca ar proveni din asa-zisul Buget Negru, din care sint finantate proiectele secrete. Se apreciaza ca in 2009, Bugetul Negru al SUA ar fi fost de 50 de miliarde de dolari.
Asadar, sume imense de bani se investesc in aceste orase subterane. Intrigant este faptul ca ele se construiesc in secret, daca se construiesc. De ce? Care e scopul lor? E normal ca orice guvern din lume, orice presedinte de stat, sa poata dispune de un astfel de buncar, baza subterana, pentru a se refugia in cazul unui razboi, unui cataclism natural. E logic! Dar, numai SUA ar dispune de 140 de DUMB-uri! Pentru cine? Pentru ce?
Se prefigureaza vreo catastrofa naturala planetara? Vreun razboi nuclear? Vreo schimbare climatica dramatica? Este real acel plan de reducere a populatiei umane cu 90%? .
Daca este sa judecam rational, orasele subterane vor constitui o alternativa in viitor. Ele sint ferite de capriciile vremii. Nu sint afectate de vinturile puternice ale uraganelor, nu sint afectate de inundatii , de zapezi care sa blocheze traficul . Nici radiatiile ultraviolete nu mai pot fi o problema pentru locuitorii unui oras subteran. Exista multe avantaje!
Daca mijloacele de realizare a oraselor subterane au atins performantele prezentate mai sus, de ce nu se vorbeste despre macar proiectul unui astfel de oras? Japonezii ar fi printre primii interesati sa construiasca asa ceva, la criza de suprafete de teren in care se afla.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.